Suplementy i odżywki - klucz do sportowych sukcesów?

Każdy sportowiec amator czy zawodowiec zdaje sobie sprawę, że podstawą jego osiągnięć jest zdrowa dieta oraz odpowiednie nawodnienie organizmu. Wiemy też, że na rynku istnieją specjalne odżywki, czy też suplementy mające wpływ na zwiększenie naszej masy mięśniowej, poprawiające wytrzymałość lub wspomagające spalanie tkanki tłuszczowej. Czy warto z nich korzystać? Czy one rzeczywiście działają?

By trening był bardziej skuteczny

Działanie różnego rodzaju specyfików zostało wielokrotnie potwierdzone. By przynosiły pożądany skutek musimy przestrzegać zaleceń i sposobu ich użycia oraz w czasie ich stosowania nie rezygnować z uprawiania sportu. W zależności od rodzaju naszej aktywności, możemy wspomagać organizm na różne sposoby.

Kulturyści – do boju!

Przy pracy nad idealnie wyrzeźbioną sylwetką atlety najczęściej stosowane artykuły z dziedziny suplementów i odżywek to kreatyna budująca mięśnie, białko serwatkowe wpływające na ich objętość oraz tauryna. Przy intensywnych treningach o regenerację mięśni dba suplement HMB, a ZMA zwiększa poziom testosteronu i wydolność organizmu.

Odżywki a odchudzanie

Przy walce z nadwagą sprawdzają się produkty dostarczające nam energii i spalające tkankę tłuszczową oraz suplementy przyspieszające przemianę materii. Warto tu wymienić specyfiki z grupy BCAA, czy koenzym Q10. Wiele osób zmagających się z otyłością korzysta też z hoodii zmniejszającej apetyt.

Dalej, dłużej, szybciej

Treningi wytrzymałościowe wymagają od nas sporych zapasów energii. By poprawić własne osiągnięcia, wydolność organizmu, zwiększyć odporność na długotrwały wysiłek możemy stosować odżywki węglowodanowe w postaci batonów, żeli i innych produktów. Sportowcy chwalą sobie również proteiny sprawdzające się po treningu oraz specyfiki uzupełniające niedobory białka.

Przy stosowaniu jakichkolwiek odżywek i suplementów należy zachować umiar, bo niewłaściwe ich używanie może przynieść odwrotny skutek. Nadmiar węglowodanów lub białek może na przykład spowodować przyrost tkanki tłuszczowej zamiast jej redukcji. Warto zatem zachować zdrowy rozsądek i umiejętnie wspierać organizm.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ