Szpagat dla każdego

Sport staje się coraz popularniejszy. Wszystko przez to, że jest coraz bardziej popularyzowany w mediach. Pojawia się coraz więcej trenerek oraz fit blogerek, które nawołują do aktywności fizycznej i prowadzenia zdrowego trybu życia. Jednym z ćwiczeń, które pokazuje, że jesteśmy w doskonałej formie jest szpagat.

Umiejętność zrobienia szpagatu wywołuje ogromne wrażenie

Szpagatu nie jest w stanie wykonać każdy tak od razu. Z tego powodu osoby, które mogą się pochwalić tą umiejętnością wzbudzają ogromne wrażenie na innych. Szpagat często bywa uważany za wyznacznik super rozciągniętego ciała, a także sprawności fizycznej.

Wiele osób łączy też umiejętność zrobienia szpagatu z niestworzonymi umiejętnościami oraz wyszukanymi predyspozycjami w sypialni. Wiedzą o tym doskonale kobiety, które chociaż raz pochwaliły się tą umiejętnością w towarzystwie mężczyzn. Po słowach „umiem zrobić szpagat” od razu wzrasta zainteresowanie w oczach płci przeciwnej. Czasami to zdanie może wzbudzić zainteresowanie u mężczyzn, którzy wcześniej nie zwracali na nas żadnej uwagi. Pojawia się więc pytanie, dlaczego tak wiele kobiet marzy o tym, aby zrobić szpagat. Czy faktycznie tylko po to aby zaimponować mężczyznom? Może tak naprawdę zdają sobie sprawę z faktu, ile korzyści niesie za sobą gibkość.

Jakie korzyści niesie ze sobą umiejętność zrobienia szpagatu

Szpagat niesie ze sobą wiele korzyści, które niekoniecznie łączą się z umiejętnościami sypialnianymi. Warto pamiętać, że doskonale pomaga nam rozciągnąć mięśnie. Trzeba sobie też uświadomić, że stają się wtedy one bardziej elastyczne. Elastyczność mięśni sprawia, że szybciej się regenerują, a także rzadziej ulegają kontuzjom. Nawet bardzo dobrze rozciągnięte mięśnie są narażone na urazy, ale w ich przypadku znacznie skraca się okres rekonwalescencji. Nierozciągnięte mięśnie sprawiają, że nasze stawy są bardziej obciążone i szybciej się „zużywają”.

To wszystko może prowadzić do różnych zwyrodnień stawowych. Dlatego rozciąganie mięśni jest bardzo ważne. Trzeba też pamiętać, że dodatkowo wpływa ono na lepsze ukrwienie mięśni. Dzięki temu kwas mlekowy jest szybciej usuwany, a to sprzyja zapobieganiu zakwasom.

Szpagat dla każdego

To jednak nie koniec korzyści, które niesie ze sobą umiejętność robienia szpagatu. Taka umiejętność gwarantuje lepsze ukrwienie, a dzięki temu zmniejsza się też ryzyko wystąpienia żylaków i obrzęków nóg. W dodatku zwiększa się zakres ruchu.

Do robienia szpagatu nie są wymagane żadne predyspozycje

Niektórzy nawet nie próbują robić szpagatu, bo myślą, że trzeba mieć do niego specjalne predyspozycje. Jednak to nieprawda! Tak samo nie ma też odpowiedniego wieku na naukę robienia szpagatu. Tak naprawdę liczą się tylko chęci. Nie jest tajemnicą, że im jesteśmy młodsi, tym łatwiej będzie nam się nauczyć. Jednak wiek tak naprawdę nie jest żadną przeszkodą. Trzeba pamiętać, że ćwiczenia i systematyczność to podstawa w osiągnięciu celu.

Najważniejsze zasady robienia szpagatu

Nauka robienia szpagatu tak naprawdę wymaga jedynie chęci i systematyczności. Jednak w trakcie trzeba pamiętać o kilku złotych zasadach.

Na początku należy rozgrzać mięśnie przed rozciąganiem, żeby sobie nie zaszkodzić. Trzeba też pamiętać, aby ćwiczenia wykonywać spokojnie w ciepłym pomieszczeniu. Im będzie cieplej, tym nasze mięśnie będą lepiej ukrwione i łatwiej będą się rozciągać.

Nie powinno się robić nic na siłę, w trakcie treningu odpoczywaj, bo mięśnie muszą się przyzwyczaić.

W każdej pozycji staraj się wytrzymać 30 sekund oddychając głęboko.

Przy wydychaniu powietrza delikatnie pogłębiaj ruch.

Nie wykonuj ruchów pulsacyjnych, ani zrywkowych. W ten sposób możesz tylko nadciągnąć niepotrzebnie mięśnie lub je naderwać, a wtedy pożegnasz się z ćwiczeniami na pewien czas.

Pozycje należy zmieniać płynnie.

Nie można zapomnieć o prostych plecach w trakcie ćwiczeń.

Skłony nie muszą być głębokie, ale powinny być poprawne wykonywane.
Na koniec ćwiczeń warto spacerować przez około 10 minut. Nie leniuchujmy od razu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ