Gabinety medycyny estetycznej zajmują się przeprowadzeniem wielu zabiegów, które mają na celu piękne wymodelowanie sylwetki. Jednym z najbardziej popularnych jest niewątpliwie liposukcja, czyli odsysanie tłuszczu. Jej efekty bywają naprawdę spektakularne i stąd tak wielkie nią zainteresowanie.

Usunięcie zbędnej tkanki tłuszczowej z pośladków, ud, podbródka bądź policzków pozwala dużej grupie osób poczuć się ponownie atrakcyjnie. Warto jednak zadbać o utrzymanie osiągniętych efektów, ponieważ brak ruchu i nieodpowiednia dieta mogą przyczynić się do odbudowania tkanki tłuszczowej.

Na co zwrócić uwagę po zabiegu liposukcji?

Nowoczesne metody liposukcji nie są w zasadzie inwazyjne, więc od razu można wrócić do normalnego życia, ale trzeba pamiętać o ograniczeniu aktywności fizycznej przez jakiś czas. W przypadku liposukcji tradycyjnej należy nawet do sześciu tygodni nosić odzież uciskową. W zależności od miejsca zabiegu może to być body uciskowe na talię, spodnie, a nawet cały kombinezon. Przez miesiąc najlepiej unikać dużego wysiłku fizycznego, a także wizyt na basenie bądź w saunie. Z kolei przez okres sześciu miesięcy powinno się zrezygnować z opalania i to nie tylko na słońcu, ale również w solarium. Lekarz niekiedy też zaleca specjalne masaże, a zwłaszcza masaż endodermolipolityczny, jednak nie wcześniej niż po dziesięciu dniach.

Jak utrzymać efekty?

Liposukcja likwiduje nadmiar tłuszczu, ale powinna stanowić jedynie wstęp do zdrowego stylu życia. Podstawą będzie zbilansowana dieta z dużą ilością warzyw i owoców, a także pełnoziarnistych zbóż i orzechów. Warto zrezygnować z mięsa, a już na pewno z wieprzowiny i wołowiny. Nie zaszkodzi od czasu do czasu ryba bądź owoce morza. Z codziennego menu trzeba w ogóle wyrzucić wszelkiego typu fast foody, żywność przetworzoną, w proszku i bardzo tłustą.

Nie można też pominąć codziennej dawki aktywności fizycznej, oczywiście nie bezpośrednio po zabiegu liposukcji. Nie chodzi o to, aby nagle zacząć biegać albo chodzić na fitness. Jeżeli ktoś nie jest przekonany do tego typu ruchu, to nie ma sensu się zmuszać. Lepiej codziennie wyjść na spacer, świetnie również zadziała nordic walking.

Nie będzie chyba dla nikogo tajemnicą, że palenie papierosów i picie alkoholu nie wpływa pozytywnie na organizm człowieka. Palenie najlepiej rzucić, natomiast alkohol znacznie ograniczyć i raczej wybierać najzdrowsze rodzaje. Zamiast butelki piwa korzystniej wypić lampkę czerwonego wina bądź mały kieliszek koniaku.

Przestrzeganie powyższych zasad nie tylko nie dopuści do rozrostu tkanki tłuszczowej, ale także świetnie wpłynie na zdrowie i kondycję.

[Głosów:2    Średnia:3/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ