Jaki magnez dla sportowca?

Magnez jest minerałem niezwykle ważnym dla naszego organizmu, ponieważ wpływa na bardzo wiele układów, m.in. odpornościowy, krążeniowy, nerwowy, trawienny czy mięśniowy.

Dodatkowo wraz z wapniem odpowiadają za prawidłową gęstość naszych kości, dlatego utrzymując właściwy poziom nie musimy obawiać się złamań, ponieważ nasze kości będą mocne. Układ trawienny, dzięki magnezowi, jest w stanie pobierać energię ze spożywanego przez nas pokarmu. W przypadku osób trenujących, jego uzupełnianie jest bardzo ważne. w głównej mierze pozbywamy się go w pocie, czyli przy zwiększonej aktywności fizycznej musimy szczególnie zadbać o jego uzupełnianie. Bardzo szybko możemy doprowadzić do niedoboru tego minerału co jest niekorzystne dla naszego organizmu. Pierwszą konsekwencją są częstsze skurcze mięśni (np. łydek czy barków), ale również naczyń krwionośnych czego efektem są arytmie serca, nadciśnienie czy uderzenia gorąca. Wszystkie te zachowania powodują, że sportowcom ciężej się ćwiczy bądź muszą przerywać swój trening.

Jak widzimy, magnez dla sportowca jest niezwykle ważny ze względu na swoje działanie. Można spróbować uzupełnić go dietą wzbogaconą o ów minerał. Ich bogatym źródłem są kasze, soja, rośliny strączkowe, zboża i orzechy. Sportowcy bądź osoby, które dużo się pocą powinny zwrócić szczególną uwagę na jego poziom.

Niektórzy nie są w stanie uzupełnić magnezu w diecie, dlatego sięgają po różne suplementy. W ostatnim czasie, ze względu na różne choroby, sportowcy przyjmują coraz więcej tabletek. Jest to bardzo niekomfortowe pod względem psychicznym, jak i fizycznym. Niestety, ale nasz żołądek nie reaguje najlepiej na zbyt dużą ilość kapsułek. Niektórzy producenci pomyśleli o tym i stworzyli określone leki w postaci olejków. Zastosowanie ich jest niezwykle proste i łatwe. Wystarczy po kąpieli wetrzeć go w skórę i poczekać chwilę aż się wchłonie. Najlepiej używać go jednak po treningu, ponieważ wtedy nasz organizm potrzebuje najwięcej magnezu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ