Jak wyrzeźbić klatkę piersiową?

Kobiety obawiają się ćwiczeń na klatkę piersiową. Martwią się, że w ten sposób ich sylwetka upodobni się do męskiej, a one stracą jeden ze swych największych atutów, czyli biust. Jednak jest to poważny błąd i nie powinno się omijać tych ćwiczeń. Warto sobie uświadomić, że należy ćwiczyć wszystkie partie mięśniowe, tylko wtedy osiągniemy najlepsze rezultaty. Wzmacnianie mięśni klatki piersiowej jest ważne, ponieważ wpływa ono na poprawę naszej sylwetki.

Jakie zalety posiada trening klatki piersiowej?

Warto sobie uświadomić, że klatka piersiowa zalicza się do większych grup mięśniowych. Dlatego jej trening pomaga spalić większą liczbę kalorii. Wszystko dlatego, że w jego trakcie jesteśmy skazani na wzmożony wysiłek fizyczny. Trzeba też pamiętać, że zmniejszenie biustu, a nawet jego strata to tylko mit niemający żadnego pokrycia w rzeczywistości. Do takiej sytuacji dochodzi tylko wtedy, gdy osiągniemy minimalny procentu tłuszczu w ciele. Jednak rozbudowywanie mięśni nie zawsze wiąże się z chudnięciem, zwłaszcza, gdy mamy odpowiednio dobraną dietę. Trening klatki piersiowej ma jeszcze jedną zaletę. Dzięki niemu usprawnimy też pracę rąk i pleców, co pomoże zwiększyć siłę całej górnej części ciała.

Jak skutecznie wyrzeźbić klatkę piersiową?

Klatkę piersiową wyrzeźbimy skutecznie tylko wtedy, gdy dobierzemy odpowiedni ćwiczenia. Najpopularniejszym z nich od wielu lat pozostają zwykłe pompki. Swój sukces zawdzięczają temu, że można je wykonywać w domu, a do tego nie potrzebujemy żadnego sprzętu. Jak prawidłowo wykonywać pompki? Należy ustawić się w odpowiedniej pozycji na płaskiej powierzchni, polega ona na ustawieniu stóp na szerokość bioder, za to ręce w pozycji klasycznej należy rozstawić szerzej niż na szerokość barków. Musimy napiąć wszystkie mięśnie, a ciało utrzymać w linii prostej. Trzeba też pamiętać o tym, aby wciągnąć brzuch. W czasie wykonywania damskich pompek możemy opierać kolana na macie lub podłodze. W trakcie ćwiczeń robimy serię powtórzeń. Bardzo popularna jest też pompka wykonywana przy ścianie. Jak należy ją prawidłowo wykonać? Stajemy przy ścianie, nogi ustawiamy na szerokość bioder, a jedno ramię wyprostowane oprzyj o ścianę.

Teraz postaraj się przybliżyć całym ciałem do ściany (tak jakbyś robiła pompkę), ale nie zginaj łokcia. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

Pozostałe ćwiczenia na klatkę piersiową wymagają dodatkowego sprzętu. Najczęściej będą to hantle lub sztangi, które można kupić w sklepie sportowym. Najpopularniejsze ćwiczenia na klatkę piersiową z obciążeniem to wyciskanie obciążników na ławce, przywodzenie i przenoszenie ramion lub odwodzenie ramion w bok.

Jakich błędów unikać?

Niestety zdarza się, że w czasie ćwiczeń popełniamy wiele błędów. Najczęstszym jest dokładanie ciężarów, a zaniedbywanie odpowiedniej techniki. Takie postępowanie może prowadzić do poważnych kontuzji. Trzeba też zdać sobie sprawę z faktu, że niepoprawne wykonywanie ćwiczeń nie pomoże nam osiągnąć oczekiwanych efektów. Trening nie powinien być monotonny, więc warto ćwiczyć wszystkie mięśnie oraz dostarczać różnorodnych bodźców. Kolejnym błędem jest brak wystarczającego czasu na regenerację.

Jak wyrzeźbić klatkę piersiową?

Należy zachowywać odpowiednie odstępy pomiędzy treningami tej samej grupy mięśniowej. Dzięki temu nie nabawimy się żadnej kontuzji.

Nie wolno zapominać o prawidłowej diecie

Na koniec trzeba pamiętać, że każdy trening powinien łączyć się z odpowiednio skomponowaną dietą. Bez niej nie osiągniemy odpowiednich rezultatów w przypadku żadnych ćwiczeń. Powinny się w niej znaleźć się produkty bogate w witaminę A, czyli retinol. To właśnie on utrzymuje prawidłowy wygląd skóry i zapobiega jej wysuszaniu się.

Retinol najczęściej znajdziemy w wątrobie, serach, mięsie, jajkach. Zawierają go również warzywa i owoce, takie jak: melony, pomidory, marchew, szpinak czy papryka. Natomiast trzeba uważać z dietami odchudzającymi. Drastyczny spadek wagi niestety może negatywnie odbić się na wyglądzie i stanie naszych piersi.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ